Elektromos kerékpárral autó helyett
Azért közlekedünk a férjemmel elektromos kerékpárral, mert úgy döntöttünk nem veszünk autót. Sokáig volt az életemben, tudom miről mondtam le, és nem mondom, hogy sokszor nem hiányzik. Gyors, kényelmes és szabadságot ad.
Már nincsenek korlátaink az elektromos kerékpárunkkal
Anyagi okok miatt nem akarunk már beruházni kocsiba, és főleg a fenntartási költségekre gondolok. Itt élünk és dolgozunk a városunkba, így a helyi közlekedésre ideálisabbat nem is tudok elképzelni. Nincs várakozása buszra, sem parkolási gond és a kerékpár utakon nagyon gyorsan lehet biztonságosan haladni. Hosszabb távra nekünk megfelel a tömegközlekedés, vonatozni kimondottan szeretünk. ( összeköthető a cajgizással)
Kerékpár után a pedelec egy tökéletes kompromisszum a kényelem és a használhatóság miatt.
Egyre népszerűbbé válnak az elektromos közlekedési eszközök. Már szinte minden hagyományos eszköznek (kerékpár, roller, gördeszka) van elektromos változata, de sok új, eddig ismeretlen jármű is megjelent a piacon (hoverboard, Segway).
Ezek a motorizált bicajok nem véletlenül kedveltek! Munkába járni kerékpárral élvezetes, elektromos kerékpárral még élvezetesebb, ez ilyen egyszerű! Biztosan emlékeztek a gyermekévek bicajos szabadságára..hát ez az érzés visszaköszön. Amíg hagyományos kerékpárral közlekedtem, nem mindig volt őszinte a mosolyom:-)
Hegyen-völgyön át könnyedén tudok haladni az elektromos cajgimmal
A kerékpározás sport itt a Bakonyban. Erre nem minden nap lehet felkészülni, hogy esetleg leizzadva érsz A-ból B-be. Egészen más a gyerek fekvése, az alföldi városokban, ahol természetes a kerékpárral közlekedés és motoros rásegítésre sincs szükségük.
Milyen érzés tekerni?
Az, hogy mennyit mozgunk rajtunk áll, mert a rásegítés motorosan, egy olyan funkció, melytől az-az érzésed van tekerés közben egy emelkedőnek felfelé, mintha hátulról segítenének tolni. Vagyis ott és akkor kapcsolsz rá erre a funkcióra, amikor te szeretnéd. A dombokon ugyan azzal a pedálozási erővel megyek fel, mintha sima terepen tekernék. Jól hangzik ugye?
Végre nem kell a dombon felfele tolnom a cajgim és ha televásárolom a kosaram sem jelent nehézséget a hazajutás. Az unokáknak vettünk utánfutót, így gond nélkül húzom el őket magam után, és imádják ezt a fajta utazást!
Erőlködés helyett haladás a pedeleckel
Vannak még érveim:
- Ha ezzel jársz minden hova, végzel egy kis testmozgás és levegőn vagy. Ha nem kapcsolsz rásegítést éppen úgy használhatod mint egy általános kerékpárt.
- Hétköznap közlekedő eszköz, így már nem kell átgondolni, hogy milyen ruhát vegyél fel a kerékpározáshoz, hiszen ha rákapcsolsz, nem izzadsz meg, így akár csinosan is mehetsz munkába, és nem számít, mekkora dombokon kell feltekerned.
- Túrázhatsz vele hétvégenként, hogy kitold a teljesítőképességed határát és a nagyobb távolságokkal, több élményhez juss!
- A bevásárlás is egyszerűbb, cipekedned nem kell, csak szerezz be egy kosarat a kerékpárodra.
- A filigrán kialakításnak köszönhetően nem kell neki parkolót keresni, még az irodában és az otthonodban, vagy pincében is tárolhatod.
- Használhatod vele a kerékpárutakat, úttesteket, és óvatosan a járdán is haladhatsz vele, így oda is bejuthatsz, ahova másnak robogóval sem menne.
- Üzemben tartása pénztárca barát, főleg ha az üzemanyag árakat nézzük.
- Az egyik leginkább környezet barát és legcsendesebb közlekedési eszköz, amivel senki szaglószervét nem terheljük.
- Nem kell jogosítvány, biztosítás, bár én örülnék, ha a kresz-t elvárnák hozzá, de mivel kerékpárnak minősül, így azok a szabályok is vonatkoznak rá.
- Max. 25Km/h sebességével biztonságos jármű.
- Végül, de nem utolsó sorban, egy fröccs vagy sör sem büntetendő a használata során, de ugye itt nem kell felhívnom a figyelmet a másik véglet veszélyeire!
Nem véletlenül lett az elektromos kerékpár roppant népszerű a fejlettebb országokban, hiszen a használók életkorát is kitolja, mert könnyű és erőkifejtést nem kívánó jármű.
Ha te is gondolkodsz egy elektromos kerékpár beszerzésében, megmutatom, hogy milyen típusai vannak és milyen szabályokkal lehet őket használni:
- Pedelec: Kizárólag a hajtás rásegítésében vesz részt a motor, csak pedálozás esetén kapcsol be. A motor teljesítményének névleges értéke nem lehet magasabb, mint 250W, és a rásegítés csakis 25 km/h-ig megengedett. Jogosítvány nélkül vezethető.
- S-Pedelec: A pedelec kerékpárhoz képest a különbség az, hogy a motor teljesítménye nincs korlátokhoz kötve, a rásegítés 45 km/h-ig történhet. Ehhez a kerékpárhoz már segédmotoros biztosítás, jogosítvány szükséges a legtöbb európai országban, és a kerékpárt rendszámmal, világítással is el kell látni; hazánkban – az 50 köbcenti alatti robogókhoz hasonlóan – nem kötelező a rendszám, ellenben 350W-ban határozták meg a motor maximális teljesítményét.
- E-bike: Gombnyomásra vagy gázkarra történő önálló haladásra is képes „kerékpár”, amit elektromos motorszerkezet hajt meg. Az Európai Unión belül szintén segéd motorkerékpárnak minősül, így ugyanazok a szabályok vonatkoznak rá is, mint az S-pedelec kerékpárra.
A Jövő Mobilitása Szövetség szakértői elmondták, hogy a céges világban is teret hódít a mikromobilitás: Új alternatívaként megjelent az elektromos kerékpárflotta is, amely 2022. január 1-től adómentesen adható juttatásnak minősül, költségei elszámolhatóak a társasági adóból.Ezzel a cégek segíthetik a dolgozók környezettudatos közlekedését, sportolással jutnak munkába, az esetleges dugóban ülés helyett, amivel hozzájárulnak a testi és mentális egészségükhöz.
Saját tapasztalatom szerint a legfontosabb, hogy szemléletváltásra lenne szükségünk: Azt kéne megérteni mindenkinek,hogy nem autósok, gyalogosok és kerékpárosok, hanem közlekedők vannak az utakon. Türelmes egymásra figyeléssel, a szabályok betartásával, egy biztonságosabb világban létezhetnénk, ha már minden és mindenki felgyorsult körülöttünk.
Csatlakozz hozzám és kövess facebookon is!
Szeretsz kertészkedni? Ha csak egy erkélyed vagy ablak párkányod van is, tudsz fűszernövényt tartani!